fredag 13. januar 2012

Kan ta helg med litt senka skuldrer i dag!

Daniel sine ustabile netter, tunge løft, de store spasmene hans osv, osv fører selvsagt slitasje med seg. Det er vel ikke til å unngå, og å for oss gå ut i 100% jobb med den pleietyngden vi har her hjemme, med ingen assistenter, blir vanskelig. Jeg merker stor forskjell på rygg, nakke og skuldrer bare på denne mnd vi har vært uten assistent her hjemme. Jeg har nå konstant vondt i spesielt skuldrer og nakken, og dette forplanter seg ofte til hodet og gir meg en fryktelig hodepine som verken paracett eller ibux tar. Jeg er nå henvist MR av skuldrer og nakke. I tillegg har jeg en stor prolaps i ryggen fra 2005! Jeg har de siste ukene begynt å få smerter i korsryggen også, bare det å snu Daniel i senga kan faktisk være ganske tungt, til tross for at han er en liten gutt. Jeg håper det bare er forbigående og jeg virkelig håper på at de ikke finner noe på de MR bilda av skuldrer og nakke. Jeg blir også henvist fysio, så jeg håper det kan hjelpe på.

Nå venter vi i spenning på om vi får pleiepenger eller ei, vedtaket var fattet den 9 januar, så vi bør vel få det i posten i morgen eller mandag. Det er jo det Daniel er så ustabil spasmemessig som han er som gjør at vi får de fysiske plagene som vi har. Begge legane vår var vel enige om at systemet her var alt for firkanta. Målet vårt er at Magnus er ute i 100% jobb i april, og jeg i 50% ;) Vi gleder oss! Verken jeg eller Magnus er skapt for å gå hjemme, og jeg savner det å jobbe hver dag. Når man lever som vi gjør blir man fort isolerte og man mangler jo det sosiale som vi er vant med på arbeid. Forhåpentligvis er noen av puslebitene her hjemme også på plass innen april. I midten av mars begynner det en ny assistent på bhg som styrker tre dager der, slik Daniel har 2 til 1 de dagene. Det er det stort behov for. Ho begynner også i 40% stilling her hos oss på ettermddag/kveld. Så da har vi dekt opp to dager hos oss. Vi bruker nokk noen uker på opplæring, Daniel er blitt ganske skeptisk når noen kommer nye assistenter hjem for å assistere han. Han vil helst at mamma og pappa skal gjøre det!

OCH timen gikk fint, kommer litt om det seinere. Timen med ergo ble avlyst og opplæringen av en assistent som vi også skulle ha i ettermiddag/kveld ble også avlyst. Men vi har opplæring av assistent både lørdag og søndag i helgen, slik som vi hadde forige helg. Men jeg har senket litt skuldrene litt nå, heldigvis. Det er slitsomt å gå med skuldrene under ørene over lengre tid..

God helg!! :)


Vi er venner vi!

2 kommentarer:

  1. God helg til dere. Håper ikke det byråkratiske i dette lager for mye problemer for dere. Og jeg håper kroppen din ikke blir noe verre. Som om dere ikke har nok å styre med i hverdagen. :) Varme klemmer!

    SvarSlett
  2. Håper det ordner seg Karina, det er en utrolig påkjenning å skulle få alt til å fungere. Vi var i samme situasjon som dere (usikkerhet rundt pleiepenger) da A var 2 og et halvt, men vi hadde også en forståelsefull lege som skjønte at fysiske og psykiske påkjenninger er hardt for kroppen.
    Belastningsskader er desverre en del av "gamet", viktig å få behandling så tidlig som mulig.

    Ser at du skriver under her at dere skal til RH i februar. Vi venter på innkalling og har blitt forespeilet time i januar/februar. Kanskje vi sees;-)

    Håper dere får ei god helg Karina,
    varm klem:)

    SvarSlett