onsdag 3. juli 2013

En kjempegod nyhet lå i postkassa vår i dag!!

For noen uker siden søkte vi om å få bygge tak over terrassen. Fordi vi allerede har bygd mer enn vi kan på tomta vår, måtte vi søke om dispensasjon. I dag fikk vi brev om at søknaden var godkjent i sin helhet.

Daniel er så var for vær og vind, derfor har vi de siste åra vært mye inne. For det er jo slik at det som regel regner og/eller er vind her i Ålesund. Selv om sommeren. Derfor hadde vi et stor ønske om å få opp et terrassetak, slik at vi kunne være mer ute. I tillegg trenger vi ly for en rekke utehjelpemiddel når vinteren kommer. Og nå er dette i boks! HURRA!!! :)

Jeg må bare si at jeg er innmari lettet over at den ble godkjent! Og så innmari glad! Fantastisk god start på ferien min!

Terrassen vår ble bygd av Emblem bygg, (det var de som bygde på for oss også) og sto ferdig for ei ukes tid siden. Den er på hele 55 kvm, trenger ikke vedlikehold på 10-15 år, vi kan kjøre hjelpemidler rett ut fra Daniel sitt treningsrom, han kan både stå, sykle og gå på den, og jeg trenger vel ikke å si at vi er veldig fornøyd! ;)

I går kom det 4-5 kubikk med mold, som vi skal jevne ut plenen med, den ble jo ødelagt da vi bygde på. Skal bli veldig kjekt å få en skikkelig plen igjen også :)Har litt planer for den også jeg da, ikke noe som innebærer grønne fingrer altså, for det har jeg ikke tid til, men noe sosialt blir det i hvertfall :)


Terrassen vår i dag!

2 kommentarer:

  1. Så flott!! Er så deilig når ting går i orden :-) Deler gleden sammen med dere! Flinke dere er ;-) Varme tanker og klemmer fra Søgne :-)

    SvarSlett
  2. Gratuøerer så masse!

    SvarSlett