søndag 9. februar 2014

Søndagstrening

Selv om sola skinner og vi helst bare skulle koset oss ute, trenger Daniel også trening! Kroppen hans fungerer best da, spesielt om vi tenker på sikt. Derfor er han daglig, også i helga, oppe og går og står, minst 1 t og 30 min. I tillegg blir det litt PTØ trening daglig. Jeg har laget et program for ulike øvelser som skal trenes på. Noen øvelser trener han på hver dag, mens andre bli bare øvd på et par ganger i uken..sånn blir det når dagene ikke er lange nok! 

Og selvsagt dropper vi treningen om det er bursdagfeiringer eller andre aktiviteter som står på timeplanen! :)

Nå i formiddag ble det fysio med passive strekninger før han var oppe og gikk i Innowalk i rundt 45 min.

Etterpå ble det trening på skråputa! Daniel synes det er tungt, og han blir fort spastisk! Men han står på, og det blir noen gode løft av hodet! Han er også flink til å snu hodet til venstre og høyre!

Her tar han seg ei lita pause :) Flinkingen! 

Vi trente også på å sitte inntil veggen med strake bein (benskinnene gjør det enklere).
Daniel støtter seg med ei arm, mens han prøver å trykke på bryteren eller rive tårn med den andre armen!

Vi avsluttet med å trene på å rulle!

Før vi tok oss en velfortjent tur ut! Klokken var blitt 2, og det var tid for middag i det fri ;) 

Første gang jeg blogger fra mobilen dette, så er spent på hvordan det ferdige resultatet blir! ;) Ha en fortsatt herlig søndag, alle sammen! Jeg skal vekke Daniel nå, så han rekke å stå før vi skal besøke mormor! 

Mange klemmer fra Karina og Daniel ♡

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar