onsdag 7. mars 2012

Bakedag :)

Mandag hadde storebror et stort ønske om å bake boller og kanel i svingene. Og siden vi ikke hadde så mye annet på programmet, ble det nystekte boller og filmen "Frida, med hjertet i hånden" til kvelds. Fin avslutning på dagen!


Daniel koser seg veldig ♥ Alt lillebror får gjøre sammen med storebror er stor stas!


Storebor baker for harde livet, og pappa og Daniel bare tuller..;)


Og trykker likså godt bollen i ansiktet..


Daniel synes det var veldig gøy og se hvordan han såg ut etterpå :)


Jeg fikk kjevle ut deiga og Sebastian strør på kanel og sukker. Nam, nam :)


Og Daniel fikk kjevle litt han også :)

Det hører vel med i historien at jeg, som alltid, glemte brettet med kanel i svingene i ovnen, så de ble litt vel stekt. Men de ble vist spisende likevel;) Jeg holdt meg til brettet med vanlige boller, som ble perfekte med hjemmelaget, rørt jordbærsylte på. Det får ikke bli for lenge til neste gang vi baker!

Avslutter med et bilde av kjempen vår på en liten trilletur i rullestolen i går. Litt rart å ikke bruke vogna, og vi vekker jo endel mer oppmerksomhet når vi kommer trillende med en rullestol i stede for ei vogn. Men absolutt veldig greit å bruke rullestol, så lenge han ikke må ha kalesje mot regn og vind.


Ut på tur, aldri sur ♥

11 kommentarer:

  1. Hærlig! Fantastiske bilder av en Daniel som omtrent stråler seg gjennom skjermen min <3.
    Tihi, bakerDanielen med mel i ansiktet var morsomt :) Han storkoser seg tydelig der han sitter.

    Skjønner følelsen rullestol/ kontra vogn er en overgang. Sikkert hærlig for Daniel å komme høyere opp i rett stilling, gir vel en bedre oversikt?!

    Liker han bedre å sitte i rullestolen også?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, han er ei skikkelig solstråle, slik som Marwin ♥ Han får absolutt bedre oversikt i rullestolen, så vi kommer nok til å bruke den i sommer om været tillater det.. og det BØR det gjør ;) hehe :) Daniel er jo mer vant med å sitte i rullestolen, så det er mulig han kanskje liker det bedre? Vi får teste ut og se :) Ha en fin dag, Bente ♥

      Slett
  2. maşşallah så søt

    SvarSlett
  3. Ser ut som guttene storkoser seg med bollebaking!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er kjekt å bake :) Spørst om vi ikke bør få det til litt oftere. Men dagene går jo så fort!! :O Og nå er det jammen og det snart helg igjen!

      Slett
  4. Så ut som en koselig dag :) ser at Daniel stråler :)
    Genseren Daniel har på seg på det nederste bilde var kjempe fin! kan jeg spørre hvor den er kjøpt? :)

    SvarSlett
  5. Herlige bilder av flotte gutter :-)

    Så her tidligere at du nevnte noe om ask,jeg jobber med ett multihandikaped barn og vi er i gang med kommunikasjons bok. Her er en link til en reportasje fra ett kurs jeg var på: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.8010609

    SvarSlett
  6. Herlig bildene av guttene og boller med kanel er riktig gode:) Ser at Daniel utvikler seg så fort og han blir jo mer interessert å være med. ( Dere har en riktig glad gutt, og han var god til å prøve noe nytt)

    Jeg leste tidligere om vi folk ikke skulle tro, at det var lett for dere å gå ut på tur - sånn oppfatter jeg ikke. Himmelsk flott, hvis dere kan få til. Daniel elsker jo å komme ut og få frisk luft - det gjør alle jo :)
    Jeg kjenner godt at av og til kan det være vanskelig å få rullestol frem, eks, strand eller fjell. Flott klart at dere forsøkte å få til. Bare fortsett med det:):):) Ja ha en fin helg til dere alle 4.

    SvarSlett
  7. For en herlig tøysegutt med deig i ansiktet - det er så kjekt å se at dere koser dere slik sammen, smiler her jeg sitter :-)
    Husker bildene av Daniel som passet på mens bollene ble stekt en gang i fjor, og nå er han ivrig med på selve bakeprosessen også - stå på go'gutten.
    Håper dere har hatt en fin helg og at dere får ei god uke.
    Go'klem

    SvarSlett
  8. nam nam! kanel i svingen å boller er det beste jeg vet<3! ser ut som dokke har kost dokke veldig mye ja!:) så mye deig han hadde i ansikte:) søtt!:) dokke får ha en kjempefin og trivlig dag videre! store klemmer fra rebekka<3

    SvarSlett