lørdag 24. mars 2012

Spørsmålsrunde del 3; innredning av treningsrom.

Jeg er veldig spent på hva dere kommer til å gjøre angående innredning av nybygget jeg da:p Nå vet jeg ikke hvor opptatt du er av interiør og innredning o.l. Om det i det hele tatt er viktig i denne "prosessen"... Men i så fall hadde det vært spennende å se bilder av hvilke ideer og fantasier du har der:) Jeg vet jo at dere fikk så flotte wallstickers til å ha på nye rommet til Daniel! Det skal bli kjekt å se resultatet! Klem fra trollemor!

Hei Trollemor:)
Jeg har mange tanker og drømmer om hvordan det skal bli her hjemme jeg :) Jeg er skikkelig spent og ivrig etter å få det så mye bedre enn vi har det nå.

Daniel sitt treningsrom blir på rundt 16 kvm. Treningsrommet skal bli et rom som er litt "oppkvikende". Med det mener jeg at vi skal inn med flotte farger der. Ingenting skal overlates til tilfeldighetene. Daniel skal trene der inne, og jeg vil at han skal finne seg til rette og trives der. Det er viktig for oss.

Liftgardiner fra Aalens! Jeg tror nok vi kommer til å gå for de, men trenger noen til å sy ei liftgardin til det store 160 cm vinduet han har. Er det noen adre som har tips om morsomme liftgardiner til barn vil jeg gjerne ha tips! De må passe til et barn på 5 da selvsagt :)

Vi skal male veggene kvite, men ha en fondvegg. Vi heller mot kanskje bare å male den i en sprek farge, feks grønt som er håpets farge og som betyr mye for oss, men jeg er også på utkikk etter en litt kul tapet. Så jeg er veldig usikker på hva jeg går for. Mange av de kule, fargerike tapetene blir kanskje fort litt barnslige? Eller går vi lei? Eller blir det forstyrrende for Daniel med så mye mønter? Fondveggen er på en vegg uten vindu, så det vil ikke kræsje heilt med gardinene. Det er også godt mulig at jeg heller bestiller fototapet med bilde av Daniel eller Daniel/Sebastian. Det har jeg hatt småplaner om ei stund det og.


Bilde lånt fra Tapetorama.se


Dette bildet liker jeg veldig godt, så kanskje det hadde gjort seg på fototapet på treningsrommet (eller leikerommet som vi sier til Daniel ;)? Dropper vi fototapet blir dette bilde på lerret.

Daniel skal ha en sovesofa og et lite bord på treningsrommet sitt. Da har vi mulighet for overnatting, feks om Daniel skal ha nattevakt en gang, og assistentene og vi andre som oppholder oss på det rommet må ha en plass å sitte.


Stay-sovesofa fra Bohus. Denne likte både jeg og Magnus veldig godt, så om den passer inn der vi planlegger å ha sofaen går vi for denne. Vi tenker et lite (rundt) bord til.


Bildet er lånt fra Prinsessa og frosken. Dette teppet tror jeg finnes i en farge til med litt grønt i, men jeg kommer til å gå for enten dette, eller det andre i samme stilen under sofabordet.




Puter til sofaen, også fra Aalens. Finnes ei pute i samme stilen som liftgardinene også.


Magnettavler fra Prinsessa og frosken har jeg også lyst ha på veggen hans.

Vi har også noen "basetavler" fra Vidunderbarn som skal henges opp. Ei tavle med speil, ei som vi kan feste bøker med strikk på og ei bilderamme, der vi kan sette inn 30x30 tegninger, bilder osv. Vi har opphengslist og tegneblokk til dette også.


Wallstickers som Daniel fikk fra Stiligevegger skal også selvsagt opp :)

Jeg har store planer for det soverommet som blir bygd til Daniel i 1 etg også. Men det får jeg skrive om i et annet innlegg :)

4 kommentarer:

  1. Jeg har to hele ruller med tapeten PIP ( http://2.bp.blogspot.com/_ypyXIm_j3CI/TRY4JWnkMHI/AAAAAAAAEpA/UAdKrKBKgXs/s1600/Pip%2B1.JPG ) til salgs, hvis du er interessert. Det er den blå som er til venstre på bildet. Veldig energigivende tapet om jeg får si det selv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den tapeten skal vi ha i gangen faktisk, men trenger mer enn to ruller, og det er kanskje litt fargeforskjell om vi ikke kjøper fra samme produksjon? Kjempe flott tapet!!

      Slett
  2. ja er det som er problemet. det kan forekomme fargeforskjeller. jeg kjøpte litt for mye av den når jeg pussa opp ene soverommet i huset vårt. Er en nydelig tapet :)

    SvarSlett
  3. så mange flotte og friske farger!! elsker det:D

    SvarSlett