torsdag 25. april 2013

Varivax!

Om noen måneder trenger vi forhåpentligvis ikke å frykte den grusomme "vannkoppsmitten" lengre. I dag fikk vi satt første injeksjonen av Varivax på helsestasjonen! Neste får han satt om 7 uker, samtidig med 6 års kontrollen.

Grunnen til at vi ønsker å vaksinere Daniel mot vannkopper er fordi vi etter 2,5 år har sett hvordan han reagerer på smerter og ubehag. Han får krefter som ingen kan ane finnes i en så liten kropp. Jeg er redd han igjen hadde måttet oppleve de ekstreme spasmene han hadde etter ulykken, da han bla slet med urinveisinfeksjoner. Noe som selvsagt fører til store smerter og angst. Han får jo ikke klødd seg selv feks, eller sagt fra hvor det gjør vondt. Han klarer ikke å sove, og kroppen er i helspenn 24/7. Når han slapper av, eller søvnen innhenter han for noen minutt, har han hyppige "kipp" (Slike som jeg og du kan ha rett før vi sovner inn, der vi virkelig skvetter til). Vi slipper jo som regel unna med ett, men det gjør ikke Daniel.

Krysser fingrene for at han ikke blir smittet av noe før vaksinen begynner og virke.

Nå har vi vært hjemme noen dager, og det var jammen godt! Selv om det er bra borte, er det uten tvil best hjemme! Vi har savnet huset, stillheten, venner og jobb. Og vi har savnet litt mindre alle møter og konsultasjoner ;) Vi kan krysse av tre stk allerede på " what to do " lista denne uken! Men det er jo ikke på gøy vi drar på møter, konsultasjoner og alt annet vi har på programmet. Det er jo dessverre en nødvendighet for at ting skal fungere rundt Daniel.

I morgen er det jeg som skal til pers, en time jeg har utsatt ganske lenge. Men siden jeg likevel måtte innom legekontoret for å få fikset en e-resept på inkontinensutstyr til Daniel, måtte jeg jo nesten bare hoppe i det.. Ikke ofte jeg er å finne på et legekontor frivillig ;)

Lørdag har jeg invitert familie og venner hit, da skal Daniel feires! Det blir veldig kjekt :) Lenge siden vi har feiret Daniel her hjemme.


Daniel har savnet sykkelen sin på Hamar, så tirsdag trosset vi været! Daniel var ikke helt fornøyd over at det regnet og blåste ganske mye, så det ble ikke så lenge vi var ute.


1 kommentar:

  1. Dere er en inspirasjon for alle, hvert fall for meg. En stå på vilje av en annen verden har dere.. Tar av meg hatten for deres livsglede og utrolig gode humør, selv om dagene ofte kan være en kamp. Kamp, mot avslag å tull som kun NAV får til.. For og bruke Jarle og Tangerudbakkens motto : ALLE KAN :) Stolt av og være i familie(slekt) med dere :)
    Mvh HansO

    SvarSlett