mandag 19. januar 2015

"Jeg heter Januar"

Hei alle sammen :)

Jeg heter Januar, og jeg er svær til kar,
og kommer jeg så må du ikke gå med nesa bar.
Men gaver kan jeg gi, vist du vil stå på ski,
så strør jeg snø på veg og sti i bakkehell og li.
(Alf Prøysen)


Da er vi godt i gang med hverdagen igjen! Jeg må innrømme at det var like tungt som jeg trodde det kom til å bli, men man kommer jo fort inn i rutinene igjen! Januar har bydd på mye annet enn jobb og skole også, og Daniel og vi har allerede rukket å hatt mange fine opplevelser! I helgen inviterte vi med oss ei venninne og datteren på hytta, og hadde ei kjempeflott helg. Etter vi testet ut langrennskiene vi lånte i romjulen, ble vi litt gira på mer skigåing, så jeg og Magnus hadde med oss nye ski til Valldalen i helgen. I tillegg tok vi med pulkdraget til "Snowcomfort" kjelken til Daniel, og vi var veldig spente på hvordan den ville fungere!

Lørdag trosset vi regnet og fikk testet ut nye skiene og kjelken som pulk! Daniel var selvsagt storfornøyd! Og det var vi andre også :) Vi hadde gledet oss lenge alle sammen!


Her er Daniel klar for skitur :) Sitter kjempe godt i kjelken sin. Han sitter i setet som Bardum leverer, det gir god støtte. I tillegg har han brystvest og hoftebelte!


Magnus tester ut først :) Vi har aldri dratt en vanlig pulk før, så har ingenting å sammenligne med! God trening er det i hvertfall!


Varmeposen er tilleggsutstyr, men er helt nødvendig for Daniel som ikke er i bevegelse.


Enkelt å feste pulkdraget i festa på kjelken!


Min tur å teste ut, og selv om det var tungt, så gikk det overraskende bra. Jeg sliter med bekkenet og var skeptisk, men jeg har ikke merket noe i ettertid av sprella mine fra helga heller!

Søndag var vi klar for litt mer skigåing. Det var skirenn/crossrenn på stadion hvor vi var lørdagen, og Sebastian og Andrea meldte seg på! Det var endel utfordringer i løypa i tillegg til endel oppoverbakker, så det ble ikke til at Daniel fikk vært med. Men jeg gikk litt rundt der det ikke var skirenn. Lørdagen var det regn og våt snø, og søndagen opplett og kaldt, så det ble litt lettere å dra kjelken etter meg merket jeg!


Herlige Januar :)


Sebastian er klar for skicross!


Og jeg og Daniel koser oss mens vi venter!

Dette var virkelig kjempe gøy for både store og små :) Jeg har skrevet om kjelken i andre blogginnlegg også om noen vil lese: "Vi har testet kjelken!", "På glattisen!" og i forrige blogginnlegg: År 2015! Med blanke ark.. Så når endelig snøen er her, eller vi har is på vanna, så er denne virkelig et godt hjelpemiddel som jeg har anbefalt videre til mange :)


Vi avsluttet ei super helg med spidding av pølser i utepeisen, før vi vendte snuten mot Ålesund igjen!


Nå er klokken alt for mye, og det er ikke mange timene til jeg skal opp på jobb igjen, så da takker jeg for meg!
Håper alle våre lesere får ei fin uke :)

Klem
Karina og Daniel ♥







2 kommentarer:

  1. Sprekinger! Ser kjempe gøy ut, guttene koste seg ser jeg :) Klem

    SvarSlett
  2. Så fint å se at han koser seg.
    Kan du være så snill å lese min blogg og skrive kommentar?
    Den heter www.ingveids.blogspot.no
    Håper at Daniel lærer å gå.

    SvarSlett