torsdag 14. juli 2011

Første Valldalstur.

Sist vi var i Valldalen, var i fjor sommer, under Olsokfeiringen. Så skjedde jo ulykka til Daniel i oktober, og etter den har ikke Daniel vært klar for noen "lang tur". Det tar jo bare 1,5 time inn, men det er likevel en lang tur for Daniel. Vi har heller ikke hatt noen spesialtilpasset bilstol til Daniel før nå. Stolen kom som "bestillt", og vi fikk prøvd det ut til Valldalen i forrige uke.


Mammakos på "Kulå", der vi stoppet og spiste middag sammen med mamma og lillebroren min og tanta mi og datteren hennes :)


Daniel får klappe lammet! Kjempe ivrig :)


Kooos ♥


Litt av en opplevelse for Daniel å være så nær lammet. Daniel sin yndlingssang har lenge vært; "bæ, bæ lille lam


Det var veldig kjekt å se igjen oldemor ♥ Og det var nokk godt for oldemor og se Daniel igjen også.

Det blei mye "nytt" for Daniel, men han taklet alt ganske bra. Mange nye intrykk, gjør selvsagt at han blir mer spastisk, men han tåler mer nå, enn for bare et par måneder siden. Bilturen gikk også greit, litt start "problem" med oppkast, og det som følger med oppkastet (masse spasmer, gråt og nysing), og en storebror som mistet lysten på tur, fordi Daniel spydde. Men det rettet seg, og vi sitter igjen med en positiv opplevelse. På den andre siden, er det selvsagt heilt uvirkelig hvordan livet vårt har endret seg. Å kunne dra med Daniel til Valldalen, krever mye planleggeing, mye pakking og en god dose mot. Vi kan ikke lengre ta slike turer på sparket. Ikke akkurat som sommeren i fjor, der vi heiv oss i bilen for å få med oss litt av Olsok feiringa der inne...

5 kommentarer:

  1. Hei!
    har fulgt med på bloggen din noen uker nå, må bare fotelle deg at du har to kjempe fine gutter!
    kjenner jeg får helt vondt inni meg av ulykka til Daniel.

    Er så fort gjort, kjenner jeg slet med å sende gutten min i bhg første uka jeg begynte å lese bloggen.

    kommer hvertfall til å fortsette å følge med bloggen din =)

    Hilsen mamma til to

    SvarSlett
  2. Herlige Daniel og lammet♥

    Så fint at Daniel også kan bli med på tur igjen. Trist at det skulle bli startvansker på denne turen, godt å høre at det ble en positiv opplevelse likevel.

    Hvilken bilstol har dere? Vi har tidligere hatt Panda bilstol fra Etac, og siste årene har vi hatt Carrot fra Bardum. Nå er Alexander så stor at det ikke finnes godtkjent stol, men vi har fått ei sacco/kulepute (ser nesten ut som ei ammepute;-) som han kan støttes opp med. Har ikke prøvd den på langtur enda, så det blir spennende å se nå i sommer.

    Kos dere i godværet, må det vare leeeeenge:)
    Klem til dere fra oss - A&H

    SvarSlett
  3. Så koselig å se at dere har kommet dere ut på langtur igjen. Det krever planlegging og mye jobb i forkant, men du verden så flinke dere er til akkurat det. Og nå sitter dere igjen med en fin opplevelse og enda flere erfaringer til neste tur :)

    Utrolig koselige bilder av Daniel og det lille lammet <3
    Tenker på dere hver eneste dag.

    SvarSlett
  4. Godt å se at Daniel har så mye glede i seg :)

    Håpe dokke får mange flere slike fine tura, og at sommeren har kommet for å bli ei stund :)

    SvarSlett
  5. Jeg blir glad når jeg kan se at dere koser dere sammen på tur, samtidig som jeg gråter av at noen skal måtte oppleve dette vonde.

    Fantastiske mennesker må jeg si dere er. <3
    Jeg vet at det er vondt å miste et barn så jeg ønsker dere mange fine stunder sammen med begge barna deres i fremtiden!

    Og takk for at dere deler deres historie med andre:-)

    SvarSlett