søndag 29. mai 2011

Gradering og avlastning!

Fredag var den o`store dagen for Sebastian! Alt skulle skje denne dagen; Han skulle møte fadderbarna sine på skolen, ei ny jente som skal begynne i klassen til høsten, skulle komme og hilse på de, han skulle gradere seg, spise taco til fredagskos (som vi gjør hver fredag, ukens høydepunkt) og en ny serie skulle starte på Disney Channel! Toppen av lykke ♥ Mormor og onkel Mads passet Daniel så fikk både jeg og Magnus blitt med og sett når han fikk ei gul stripe i beltet sitt. Sebastian trener Taekwondo ved Ålesund Taekwondo klubb!


Stolt Sebastian! Og stolt mamma og pappa ♥

Lørdag leverte vi Daniel til verdens beste Linda ♥ og hennes fantastiske familie som åpner dørene for Danielen våra! Linda var en av primærsykepleier på Daniel de månedene han var på barneavdelingen, og hun kjenner Daniel godt, og Daniel kjenner hun godt. De er gode venner ♥ Vi hentet han nå i dag. Det hadde gått veldig fint, og han hadde sovet godt hele natten, badet hele to ganger, ledd og koset seg sammen med sønnene hennes! Og vi har følt oss veldig trygge på at Daniel har hatt det som plommen i egget!

Det var deilig å ha tid til bare Sebastian i går, det blir jo ikke mye av det.. Vi tok oss en fisketur, og fikk masse småfisk! :)


Sebastian og bestekompisen ♥ Blir vel ikke lenge til neste gang! Dette var gøy!


Sebastian sin første fisk denne dagen :) Fornøyd gutt!


Og jeg fikk også fisk! Min første noen gang? Godt mulig!

Etter fisketuren dro Sebastian til mormor, der han fikk taco til middag (igjen) og spille data etter over ei uke spilleforbud! Han overnattet med mormor i natt. Jeg og Magnus var ute og spiste indisk middag sammen med gode venner ♥ Veldig kjekt!

I dag skulle jeg på en arangert fjelltur, men det pissregnet der, og de som arrangerte turen dukket ikke opp, så vi droppet det, og dro på et annet fjell, uten regn :) Var veldig kjekt og deilig å komme seg på tur. Godt med masse frisk luft!! Vi er jo vant med å være aktive, og det har ikke blitt tid eller sjans til det etter ulykken. Fysisk aktivitet er jo spesielt viktig nå etter alt vi har vært gjennom, både for vår psykiske og fysike tilstand. Så det er noe vi bør prioritere. Men det er jo lettere sagt enn gjort.


Morsomt skal man ha det på tur! Jeg og naboen min som vi deler tomannsboligen med! Godt med gode naboer ♥

6 kommentarer:

  1. Dere er virkelig aktive og flinke til å finne på forskjellig når dere har muligheten!

    Jeg har kommentert med deg tidligere her, og er ofte innpå for å se hvordan det går med dere:) Jeg lurte på om du hadde noe imot om jeg skrev om bloggen din på min en dag? Har tenkt på det i noen uker for tror mange hadde hatt godt av å lese innpå her! JEg har iallefall hatt nytte av det:) Men har ikke ville gjort det uten å spørre først:)

    SvarSlett
  2. ser ut som dere har det litt bedre nå :) stå på! ^^

    SvarSlett
  3. Hei Christine! Takk for kommentar! Synest det er fint at du spør jeg! Selvfølgelig kan du få skrive om bloggen min! Jeg håper mange har god nytte av å lese den!
    Anonym: Hei! Vi har det egentlig bra heile tiden vi, men vi blir jo sliten selvfølgelig. Og da er det godt å få noen timer uten det ansvaret som ligger og tyngder på våre skulder 24 timer i døgnet. Og Sebastian har godt av å få noen timer aleine med oss, Daniel krever sitt hele tiden, og det merker jo Sebastian godt.

    SvarSlett
  4. Jeg har blitt fast leser av bloggen din, og må innrømme at den vekker utrolige mange følelser i meg. Jeg beundrer deg og hele familien din, ikke minst lille Daniel! Sebastian virker virkelig som verdens beste storebror, full av omtanke.
    Jeg smiler og gråter om hverandre når jeg leser her inne, og jeg tenker ofte på Daniel. Jeg heier på han, og gleder meg over framgangen hans!

    Selv har jeg en liten gutt som snart er et halvt år. Det er skremmende å tenke på hvor lett det er å ta alt det gode rundt seg for gitt, og det er trist at det er hendelser som denne som får oss utenforstående til å innse hvor heldige vi er.

    Jeg håper så inderlig at mine barn skal slippe å havne i en lignende situasjon, men dersom det skulle skje, håper jeg at vi kan finne den samme styrken som dere har.

    <3

    SvarSlett
  5. Hei igjen, kjære deg. Det er godt å få følge med på utviklingen hjemme hos dere. Avlastning er veldig viktig med en så krevende ansvar som dere har. Samtidig får dere overskudd av å gjøre andre ting, og det kommer jo Daniel og Sebastian til gode.
    Godt å lese at det går fremover, og at ting begynner falle på plass. Svar på mail kommer snart. :)Ha en fin uke, klem Jeanette :)

    SvarSlett
  6. Ser ut som dere har hatt en kjempefin helg og ingenting er bedre enn det :)

    Man trenger tid til å være kjærester midt opp i alt og så det er så flott at dere får prioritert det og :)

    SvarSlett