mandag 16. mai 2011

Tett inntil ♥

Som jeg har fortalt før, er Daniel vant med å bli bært helt fra han var baby, enten med sjal, Mei Tai (MT) eller bæreslynge.


Nydelige lille nurket mitt i sjal 4 måneder gammel!


I ringslynge 8 måneder gammel ♥


I MT på ryggen 3 år gammel.

Daniel har alltid trivdes tett inntil mamma eller pappa. Etter ulykken har jeg vært innom tanken om at det kanskje vi kan få til å bære igjen, jeg tenkte på det da han var som mest spastisk og tyngst, at det hadde det vært godt med ei slynge så han kunne ha sittet på hofta. Det hadde nokk aldri fungert da, for spasmene var ekstreme, men nå de siste månendene har jeg tenkt mer på det igjen. Men spørsmålet om han ville godta det, var jo alltid til stede. Kanskje han ikke likte det mer?

I går prøvde vi ryggbæring, med god hjelp av pappa!


Så.. hva tror dere? ♥


Flinkingen klaga ikke noe over at beina måtte såpass langt ut. Han er jo kjempe stiv i hoftene sine på grunn av spasmer, og jeg kjente det strammet godt når han blei litt spastisk bak på ryggen, men det gikk veldig fint.


Her hadde vi vært ute og gått litt, og ser godt at han blir skeiv og blir dradd mot venstre pga spasmer. Men vi skal prøve igjen og se om vi får rettet han litt mer opp i utgangspunktet, så kanskje han blir sittende fint til slutt. Vi venter også på en ny type ortose som vil hjelpe han med dette. Eller så burde han ha mer støtte i nakken, kanskje ei sovehette feks!

Det var i hvertfall ingen tvil om at dette likte han. Og jeg syntes han var lite spastisk den tida han satt på ryggen min også. Og det var kjempe godt å ha han på ryggen igjen! ♥

9 kommentarer:

  1. Herlig vennen :) kjempekoselig å se :) Klart han koser seg på mammas rygg <3 mamma er jo den beste som finnes <3

    SvarSlett
  2. Såå godt å se at han trivdes tett inntil :)) Herlig!
    Har lest litt av bloggen din tidligere, og leste litt i dag..
    Jeg har 2 barn selv, og klarer virkelig ikke å forestille meg hva dere går igjennom.. Det må være utrolig tøft, vet ikke hva jeg skal skrive. Men dere er tøffe, og dere fortjener massemasse ros for jobben dere gjør!
    Vet dere hvordan det kommer til å gå med Daniel? Kommer han til å snakke igjen feks?
    Unnskyld at jeg spør...
    <3

    SvarSlett
  3. Åwee <3

    Når kommer den filmen ?

    SvarSlett
  4. det ser ut som han koste seg der! for et hærlig uttrykk i ansiktet hans! *gogutt*
    håper dere får.en flott 17 mai feiring i morgen! og hvem vet, kanskje jeg får et glimt av dere? :)

    SvarSlett
  5. Så ut som han virkelig kosa seg på ryggen til mamma'n sin :) Sjarmøren Daniel :) <3 Ønsker dere en riktig fin 17 mai, kos dere :) :) Klemmer fra Bodø :)

    SvarSlett
  6. Nydelige Daniel <3 . Koser seg skikkelig på mammas rygg :-))

    SvarSlett
  7. Det så helt klart ut til at han trivdes veldig godt tett intill:)

    Håper dere får en fin 17. mai feiring,
    stor klem fra Hanne

    SvarSlett
  8. Hei. Jeg dumpet tilfeldig innom bloggen din her en kveld jeg vandret litt rundt på nett. Husker godt ulykken som ble beskrevet i media, og har grått meg gjennom hele bloggen din. Etappevis, vel og merke, for dette er sterke, triste og modige innlegg. Jeg har selv en gutt på 3 og ett halvt år, og klarer ikke forestille meg situasjonen dere nå går gjennom. Jeg er så ufattelig glad for at deres lille kjempe har så flott framgang og man kan tydelig se at han trivdes utmerket på mammas rygg ;) Sikkert utrolig godt for han å ha denne nærkontakten med mamman sin. Håper dere får en fin 17 mai feiring!

    SvarSlett
  9. Kjære deg. Du imponerer og inspirerer! Heldige de guttene dine som har akkurat deg til mamma;)

    SvarSlett