søndag 2. oktober 2011

Søndagstur til Alnes :)

I dag våknet vi til nydelig høstvær. Vi hadde egentlig planer om Atlanterhavsparken, men fant fort ut at det kan vi gjøre en dag ikke sola skinner, og at Alnes var et bedre alternativ. Sebastian fikk nemlig drage med snilleste Olianne fra barneavdelingen i går, og da må vi oppsøke vinden ;)

Daniel var verdens lykkeligste da han fikk springe på sandstranda sammen med en energisk storebror. Han hylt av fryd og klarte ikke og slutte å smile ♥ Storebror sjekka ut vanntemperaturen også, ikke mye kresen han nei ;)Grilla pølser fikk vi gjort også, og jeg fikk tatt litt bilder :) Godt å komme seg ut av huset, det er jo ikke så lett lengre, med alt som skal og må gjøres.


Koser oss på Alnes :)


Drageløperen ♥


Koser seg på pappas fang.


Ser på storebror som springer med dragen ♥


Daniel vil også ut og springe.


Sjekker ut vanntemperaturen. Var vist ikke så kaldt skal vi tro Sebastian.


"Om det skulle blåse kaldt
Om jeg leter overalt
Ingen er så god som du
Du er det vakreste som fins
Om det skulle blåse kaldt
Om jeg aldri fikk fortalt
At ingen er så god som du
Du er det vakreste som fins for meg....."


11 kommentarer:

  1. Hei Karina :) E e ikke spesielt kristen av me, men når e kom over ditte sitatet her så tenkte e på dåkke me en gang og e syns det ga så mye varme og va så fint sagt <3

    En natt hadde en mann en drøm. Han drømte at han spaserte langs stranden sammen med Herren. Over himmelen kom bilder fra livet hans til syne. For hvert bilde han så, oppdaget han at det var to par fotspor i sanden; det ene var hans egne, og det andre var Herrens. Da det siste bildet fór forbi over himmelen, så han tilbake på fotsporene i sanden. Han la merke til at mange ganger i livets løp var det bare ett par fotspor.
    Da oppdaget han også at det var de gangene da livet hans hadde vært mest vanskelig og smertefullt.
    Dette forsto han ikke, så han spurte Herren:
    Herre, du sa en gang at da jeg bestemte meg for å følge deg, så ville du alltid gå med meg og aldri forlate meg. Men nå ser jeg at da min nød var størst og livet vanskeligst å leve, da var det bare ett par fotspor. Jeg forstår ikke Herre, hvorfor forlot du meg da jeg trengte deg mest.

    Da svarte Herren: Mitt kjære og dyrebare barn! Jeg elsker deg og vil aldri forlate deg. De gangene i ditt liv, da dine prøvelser og lidelser var størst - og du bare kan se ett spor i sanden, det var de gangene jeg bar deg i mine armer.

    Mary Stevenson, 1936.

    Beundra styrken til både d og Magnus og ikke minst til storebror og kjempen sjøl :)

    Klem fra kristin

    SvarSlett
  2. Så deilig å få nyte det nydelige høstværet. Ser ut som dere koser dere alle fire. Sebastian i vannet :-) Ikke mange som hadde tatt sjansen på det nei, så det står det respekt av. Og en superivrig Daniel som så gjerne vil løpe sammen med ham - greit å få litt hjelp av pappa da :-)
    Flott familie. Bra at det er litt fint vær nå på høsten - og ikke minst bra at dere fikk benyttet anledningen til å kose dere sammen.
    Jan Teigen :-) Du får det sagt :-)
    Go'klem og ei god uke til dere

    SvarSlett
  3. Kjekt å sjå at dåkke he komt dåkke ut på tur :) Nesten som då vi va på Refviksanden...men det blåste kanskje litt meir der ;) Håpe dåkke får ei flott veke! Klem frå Sissel - ps. takk for kommentaren på Oskar si side - berre blikket hans gir nok en sterk søknad om hund ein gong ja.... ;) og det kan no hende han får det innvilga når han blir litt større ;)

    SvarSlett
  4. Herlige bilder, elsker bildet av Sebastian med dragen:)

    Jeg kan tenke meg at det ikke er lett å bare ta av og dra på slike turer lenger, men da er det nok ekstra godt når dere får det til.

    Klem
    Hanne

    SvarSlett
  5. Utrolig flotte bilder fra en herlig dag! En velfortjent pust i bakken. Det er vel et år sia nå. Jeg må si dokke har kome langt sia i fjor! Ønsker dokke ei fin veke. Stor klem fra meg.

    SvarSlett
  6. Skrev kommentar her i går, men leste det Kristin har skrevet nå i dag, og sitter her med tårer som renner nedover kinna.
    Jeg er heller ikke kristen, men syntes det er et utrolig fint sitat, og at det passer til dere som familie: du og Magnus som foreldre - hvilken styrke og kjærlighet dere har for deres dyrebare barn, Sebastian som storebror - for den uendelige kjærligheten han har for Daniel, og Daniel som lillebror - hans lykke og hengivenhet til mamma, pappa og storebror. Dere er utrolige, sterke individ og sammen mestrer dere ALT.
    Go'klem

    SvarSlett
  7. Så flotte bilder:) Nydelige gutter som ser ut til å stor kose seg;)
    Ha en fin dag videre.
    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  8. Åh som Daniel koser seg <3 Det er tydelig at det dere gjør er helt riktig for hele familien. Dere ser så lykkelige og glade ut. Guttene har verdens beste mamma og pappa, det er ikke vanskelig å se.
    (Skjønner selvfølgelig at det ikke alltid er som lettest og smilet kan ligge et stykke unna. ) Men den roen og gleden som utstråles av bildene dine er bare helt fantastisk å se.

    Så flinke dere er som får organisert dere ut på tur i det deilige høstværet. Nyt høstdagene.

    Klemmer fra Stokke.

    SvarSlett
  9. I dag er det ett år siden ulykken. Det er også min sønns bursdag.
    Jeg kommer til å tenke masse på dere i dag. Dere er sterke!

    SvarSlett
  10. Håper dagen i dag kan bli en bra dag der dere og familie og venner feirer livet :)

    SvarSlett
  11. Håper dere ser framover i dag - det er nok ikke lett, og det ville vært unaturlig om dere ikke brukte tid i dag til å tenke over det som har skjedd det siste året. Jeg har tenkt på dere i hele dag jeg, og det er nok mange andre med meg. Dere er en utrolig familie, og selv om jeg har kommentert to ganger tidligere på dette innlegget, så sier jeg meg enig i det de andre her også har skrevet. Selv om det selvfølgelig er vanskelig, så viser bildene at dere likevel har det bra sammen, og det er så godt å se.
    Ønsker dere som vanlig alt bra og ingenting annet enn det beste.
    Go'klem

    SvarSlett