onsdag 1. august 2012

Color Magic!

Søndag 15 juli, kl 0800 (gjesp..) tok jeg og Daniel flyet til Oslo. Jeg hadde aldri flydd alene med Daniel før, så Gardermoen var første mål. Vi sjekket inn bagasjen, og fikk ha med rullestolen helt til flyet. "Bagasjemannen" måtte holde Daniel når jeg demonterte rullestolen, Daniel ble så sjokka at han ikke rakk og reagere før han var trygt i armene mine igjen. Daniel satt på fanget mitt hele flyturen. Jeg fant ut at det ikke var like enkelt og sette på meg og Daniel sikkerhetsbeltet med bare ei hånd, men det gikk på et vis. Turen gikk fint. Heldigvis var det ikke turbulens, jeg blir så utrolig kvalm av det.

Vi fikk rullestolen opp til flyet da vi kom til Oslo. Noen holdt Daniel mens jeg satt sammen rullestolen. Så var han trygt på plass i rullestolen igjen, og jeg kunne konstantere at amene mine fortsatt var der ;)Det er tungt og holde Daniel pga spasmene hans. Selv om det gikk ganske så bra, blir det lenge til neste gang vi flyr alene ;)

Jeg hadde forberedt meg på og måtte vente på Magnus og Sebastian på Gardermoen. Men de kom før enn jeg forventet. De hadde jo tross alt 5 timer kjøring bak seg ;) Godt og være samlet igjen alle fire ♥ Alle ♥ gledet seg. Det var da over ei uke siden vi hadde sett hverandre.

Bilen til Daniel ble pakket med utstyret Daniel trengte, før de dro til Sverige. Ståstativ, klær, ortoser av ulike slag, sprøyter, slangesett, knapper, reiseseng, dyner, puter, mat som kunne sondes uten og måtte moses først, osv..

Første mål var nådd, og vi var klare for nesten ei uke på farten :)

Andre mål var Color Line og 2-dagers Cruise med Kiel- båten :)

Vi klarte og glemme fotoapperatet i bilen, men heldigvis hadde vi med oss Daniel sin iPad, så vi fikk tatt litt bilder likevel! Her er pappa og Daniel veldig klar for båttur :)


To klovner underholdt og laget ballongdyr før vi fikk gå ombord på båten. Siden vi hadde med Daniel var vi en av de første som fikk gå ombord! DET er noe storebror liker ;)


Da er vi ombord, og vi tar oss et lite pust i bakken :)

Sebastian koser seg med ei fanta med isbiter og pynt :)

Guttene har savnet hverandre ♥

♥Søskenkjærlighet ♥

Vi prøver ut en Tapasresturant til lunsj :)

(Bilda er tatt og legt inn fra iPad`en, så jeg fikk ikke redigert de)

Båten var kjempe flott. Med supert badeanlegg for Sebastian og flott handlegate. Buffeen var også bra :)Båten var handicapvennlig, men et minus var lugaren.
Vi bodde på en firestjernes lugar, og trengte virkelig plassen. Det var TRANGT! Vi fikk gjort litt om på sengene, slik Sebastian sov i ei seng som vi dro ned fra taket rett over senga til meg og Magnus. Da fikk vi litt bedre plass til reiseseng og bagasje.

Daniel elsker og være på tur. Han sover mye bedre når vi er ute og farter, og humøret er upåklagelig (som alltid). Det var den første, lange ferieturen etter ulykken, og vi er nok alle enige i at det gav mersmak! Mye jobb er det om vi er hjemme eller på tur. Det var veldig godt og komme seg ut av huset, bort fra alt arbeidet som venter.


Da er vi tilbake til Oslo etter en veldig kjekk tur :)


Bilen med litt av pikkpakket :) Storebror er klar for nye eventyr ;)


By, by Color Magic!!


8 kommentarer:

  1. Veldig kjekt at dere fikk dere en ferietur.Håper dere får en fortsatt fin sommer.
    Gleder meg til å se bilder fra nyhuset:)

    Stor klem til dere alle fra Gunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Ja, jeg må få lagt ut bilder av huset snrt :) Selv om det fortsatt er litt som står igjen! Ha en fin sommer du også :)

      Slett
  2. Ser ut som et deilig avbrekk i hverdagen:):)
    Godt for dere alle.
    Håper dere fr en fin dag... sola er i hvertfall fremme;);)
    Klem fra Anine:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var utrolig deilig og bare dra fra alt! Ja, tenk at sola har vist seg såpass mye som den har gjor de siset dagene :O Hva skjer?? haha :)) Klem!

      Slett
  3. Det så ut som en flott tur, Karina. Vi var også på cruise med Magic ifjor. Da koste vi oss masse. Vi hadde en stor lugar vi og, men ikke fordi vi trengte plassen, mest for luksusen :-) Jeg kan ikke helt forestille meg hvordan det er å reise på tur med så mye utstyr, må være mye planlegging involvert. ;-) Håper turen gjorde godt for dere alle. Sommerklem Jeanette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, drar man uten rullestol og alt ekstrautstyret, så hadde vi fint klart oss med den lugaren, og det gikk jo på et vis nå også. Men ikke om det hadde vært for ei litt lengre periode ;) En smule lei av og bo trangt nå! Blir nok mye planlegging ja. Og mye klær når vi drar på turer uten mulighet for vask av klær. Daniel bruker gjerne mange skift om dagen, og ofte må jo vi foreldre også skifte pga Daniel sine uhell. Sommerklem tilbake! Lenge siden vi har "prata" nå! Håper det går fint med dere! ♥

      Slett
  4. Så hyggelig lesning, og så fantastisk for dere alle at Daniel trives så godt på ferie!! Jeg kjenner mange barn med spesielle behov, og ofte er det jo slik at de trives best med sine vante rutiner, omgivelser osv - og ikke egentlig med de tingene de fleste av oss kanskje oppfatter som ekstra stas;) - for det ligger jo i sakens natur at disse begivenhetene også ofte innebærer mer uforutsigbarhet. Ikke lett å forholde seg til alltid når man ikke har den samme evnen til å sette ord på tanker, følelser og spørsmål som barn flest.

    Flinke Daniel!! Ønsker dere av hele mitt hjerte en fortsatt god sensommer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Daniel er nok veldig spesiell slik ♥ Men han trives som regel så lenge han har meg, pappan og Sebastian i nærheten. Og blir det for mye, er redninga og bære han. Så det kan bli endel bæring da :) Men sove, gjør han best på tur virker det som..hehe. Mulig det er ford han som regel har sovet på det rommet vi har oppholdt oss på, eller i det minste sovet på.

      Tusen takk for kommentar :) Håper du får en herlig sensommer du og!

      Slett