torsdag 8. desember 2011

Kalenderluke 8: Julemannformer ♥

I dag var det en felles pakke i gavekalenderen til guttane. Og i den låg det julemannformer. En sopp, ei stjerne og en snømann. Resten av formene måtte vi låne med våre gode naboer (som jeg titt og ofte låner noe fra..;) For Magnus har ryddet skapet, og vet ikke hvor de er? Og når både tante Marianne og mormor sier de ikke har de, så vet ikke jeg..

Men, men, det ble julemanner i år også. Og gode ble de også. Vi brukte en tradisjonell, gammel oppskrift, og den er en sikker vinner!


Årets pakkekalender. De åper gaver annen hver dag, men noen dager har de felles gaver. Som i dag :) Noen gaver ble for store til kalenderen, og noen dager har vi aktivitet på lur ;) Da finner de en lapp, hvor det står noen ord.


Julemannformer, Daniel! Og i kjøleskapet sto deiga klar til baking etter skole og barnehage.

Og endelig er ettermiddagen her :


Da er vi klar for baking. Storebror og en kompis fikk trykke ut på kjøkkenbordet!


Og Daniel på bordet sitt ♥ Hvetemel over alt var gøyt!


Her har Daniel trykt ut en julemann :)


Det var kjekt for Sebastian at Daniel også fikk laga julemanner i år. Jeg huser faktisk ikke om vi laget i fjor. Men jeg vet vi fikk masse kaker med snille tante Bjørg.





Søteste Daniel med hvetemel på nesen ♥

Forutenom baking har vi egentlig rukket ganske mye i dag, som de fleste andre dager ;) Blant annet et par intervju på stillinga som assistent på barnehagen/hjemme. Og vi har fått hentet julekorta av de nydligste guttane i verden! ♥ Så da skal jeg skrive noen ord, og sende i vei :) Heldige er de som får kort fra oss i år. En blir varm om hjertet når en ser på de to guttane mine ♥

Vi hadde en litt lat morgen i dag. Daniel bader sammen med en gruppe hver torsdag, men har vært så forkjølet denne uka, så vi valge å holde han hjemme i dag. Forkjøla i seg selv er jo ikke noe stress for funksjonsfriske barn (har i hvertfall ikke vært det for oss), men hos Daniel trigger det spasmer og oppkast. Så han har holdt seg inne noen dager, og jeg tror nokk han er på bedringens vei :)

Så i dag morges koste vi oss med julemusikk og kos på fanget. Her har jeg fanget Daniel når han sitter og studerer bildet av seg selv og gliser ♥


Ser du bildet av deg, Daniel?


Daniel liker godt og se på bilder av seg selv ;) Og det er jo et vakkert bilde av han!

I morgen tar Daniel en dag hjemme. Han trenger det innimellom. Vi skal bare kose oss, og julepynte litt innimellom. Og glede oss over at det er fredag og førjulstid! ♥

5 kommentarer:

  1. Så koselig med baking :-)<3

    SvarSlett
  2. Håper dere hadde en god hjemmedag, av og til er det godt å få ladet opp litt:) Høsten og vinteren merker vi spesielt godt at når fredagen kommer så er energien oppbrukt. Da er helga kjærkommen!

    Så nå skal vi nyte helga, dere må gjøre det samme!
    God klem - Hanne:)

    SvarSlett
  3. Så ut som en koselig bakestund =)

    SvarSlett
  4. Du får det til du - det ser ut som de storkoser seg med julebaksten. Jeg har sagt at du er 'supermamma' før, og må gjenta det her. Her i huset har såvidt julepynten begynt å komme på plass, og julekalender venter jeg med til neste advent (heldigvis er ungene i yngste laget i år) - og likevel er førjulstida så travel at jeg ligger etter med det meste. Får ikke engang skrevet kommentar til et innlegg her før det har kommet et nytt :-) Og pepperkakedeigen 'min' er som tidligere nevnt kjøpt inn fra IKEA…
    Det var nettopp slike bilder som er her jeg håpet å få se fra advents- og førjulstida deres; julebaking med to fornøyde gutter, og spesielt Daniel som jo gikk glipp av denne tida i fjor. Ikke det at jeg tror dere fikk så mye ut av den tida i fjor heller altså - dere var vel mer opptatt av både bekymringer over hvordan framtida deres kom til å bli og glede over at Daniel tross alt fortsatt var hos dere.

    Guttene dine er herlige det har du rett i - det varmer om hjertet å se dem kose seg slik <3

    Go'klem

    SvarSlett