søndag 11. desember 2011

Luke 11- aktivitets sett med gipsfigurer og maling!

I dag fikk Daniel og Sebastian et sett med søte gipsfigurer som du kan male og henge på juletreet, i kalenderen sin. Kjekt for både store og små det :) Sebastian hadde kompisen på besøk i natt, så det var tre gutter samlet rundt bordet. Og Daniel var tydelig misfornøyd når gipsfiguren var ferdig malt, helt til han skjønte at han fikk male en til :)


Pappa er flink til å guide Daniel under malingen ♥


Og Daniel blir ganske fornøyd selv om han får si det ;)Laga godlyder gjorde han :)


Ei julestrømpe ferdigmalt, og Daniel er klar for nye utfordringer ;)


Rudolf er grønn på nesen.. lalalalalalalaaa..


Daniel "faller bort" innimellom, dvs tar hvilepauser, det krever jo en del av han og holde fokus. Men han fester fort blikket igjen når vi viser han juletreet!


Storbror er en liten perfeksjonist (lik mora..), og figuren ble veldig fin!

Resten av dagen har vært ganske sliten. Jeg har så mye jeg skulle ha gjort (i forbindelse med ASK og diverse søknader), at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne, eller om jeg orker. Tankene fikk meg til å legge meg i senga og dra dyna langt over hodet i dag. Men jommen om det hjalp og deppe over det, jeg har fortsatt like mye som må gjøres gitt..

Avslutninga på kvelden ble koselig (om vi skal se bort i fra Daniels nye tradisjon med å kaste opp før leggetid). Med bålbrenning og pølsegrilling uttenfor. Daniel stortrivdes, og var fasinert over ilden.


Fin avslutning på helga!

Håper dere har hatt ei fin helg! Jeg gleder meg til å få starta på ei ny uke! :)

5 kommentarer:

  1. Så kjekt! Ser at Daniel også likte å male nasa si - det var Oskar sin favoritt på juleverkstedet her heime, eller aller best var det kanskje å male nasa mi ;)

    Håpe dåkke får ei god veke!

    Klem

    SvarSlett
  2. For noen nydelige bilder av to flotte brødre som virkelig koser seg med "juleverksted" i adventstiden. Er helt imponert jeg Karina, hva du har energi til midt i alt av papirer, klager, utfordringer +++ finnes ingen ende. Utrolig flink er du, som finner tid og enrrgi til å gi guttene dine noen flotte førjulsdager og gode minner <3

    Igjen, nydelige bilder, blir virkelig glad her jeg sitter :)

    SvarSlett
  3. Sissel: Ja, det er kjekt med litt aktiviteter sammen med de små håpefulle ♥ Jeg tror han var meget fornøyd med nesen sin, mamman sin og storebror :)

    Bente: Ja, det juleverkstedet var før jeg gikk og la meg..hehe :) Jeg får nokk bare til en liten del av alt jeg har lst til desverre :p Men det viktigste er jo at barna har det fint når vi først finner på noe! Og det trenger jo ikke å ta så lang tid heller. Takk for skryten, kjære, snille, du! Du er jo ikke så værst selv heller! Goood bedring til Marwin ♥ ♥ Får heilt vondt av tanken på at dere er på sjukehuset igjen! Klem ♥

    SvarSlett
  4. Jeg er imponert over alt du finner på med barna jeg ! Du er flink til å sysselsette de små ( og den store ;)) Det kreves MYE energi å gjøre sånne ting, når man vet man her en hel HAUG med andre saker som man MÅ gjøre!! DET er imponerende det!Det hadde ikke jeg klart! Så WOW! til deg vennen! <3

    SvarSlett
  5. Imponert ja, det kan jeg også skrive under på. Og se som Daniel og pappa koser (og konsentrerer) seg med malingen :-) Fantastisk at dere henter frem energi til å gjøre slike ting sammen, og jammen ble figurene fine.

    Go'klem

    SvarSlett