fredag 6. januar 2012

Trettende dag jul!

I dag er det trettende dag jul, "Hellige tre kongers dag", og mange pleier og rydde ut jula i dag. I år gjør også vi det, selv om det blir litt tomt og mørkt når den forsvinner. Det er lite som minner meg om jul nå, hverdagen er tilbake, og da er det OK å få ut jula også.

År 2010 fikk en meget spesiell avslutning. Siden Daniel ikke hadde noen utbytte av den årlige tradisjonen med pakkekalender, laget jeg en egen liten kalender for han, som han hadde på rommet sitt på sjukehuset. Det var godt for meg og Sebastian og lage noe til Daniel. Vi fant selvsagt denne frem igjen i år.


Juletreet kjøpte jeg som byggesett på Bok og Media, det er fra Panduro. Jeg og Sebastian malet det, og hengte på julekuler som vi har dekortert selv.


Dette bildet er fra i år, men her ser dere det som det var i 2010 når det var ferdigpyntent.


Nydelige Danielen vår ♥



Julekuler jeg og Sebastian har dekorert!


Denne fikk Daniel av "tante Lise" jula 2010. Den har sin faste plass på Daniel sitt juletre også i år! ♥ HOPE ♥


Denne hang også oppe i år. Daniel fikk denne koselige julekalenderen med tante Marianne og mormor jula 2010.

På juletreet henger det også noen skatter. I fjor kjøpte jeg en liten engel som symboliserte Daniel.




I år fikk Daniel og Sebastian hver sin skatt å henge på juletreet i luke nr 23 i pakkekalenderen.




Nydelige julekuler med bilder av barna, og med snø i glasset. Kulene kjøpte jeg hos Foto Knudsen :)


Denne, og en til bare med gullglittet, laget Daniel i barnehagen før jul ♥

Og helt til slutt, de nydelige julegavene Daniel har laget til oss på barnehagen! Det savnet vi i fjor..


En nydelig engel med gullhår.


Her har Daniel formet sitt eget ansikt i gips på et lerret. Barna har holdt på med temaet "meg selv" på banrehagen i høst, og dette er enda et resultat av det :)

Her skjer det litt om dagen! Endelig ser vi fremgang på påbyggingsplanene! De som følger oss på facebook siden har allerede fått sett litt bilder fra hva som skjer uttenfor kjøkkenvinduet vårt nå :) Vi er i hvertfall veldig, vedlig gald over å ENDELIG være i gang.

God helg til alle våre lesere!!

3 kommentarer:

  1. So nydelige julekuler av gutane! Dei va virkelig superskjønne :)

    Håpe dåkke får ei kjekk helg og at framdrifta i byggninga går fort no!

    Klem frå Sissel

    SvarSlett
  2. Nydlige julekuler:):) Gavene som barna lager er absolutt de beste julegavene synes jeg.
    Spennende med bygginga... håpe det går raskt:):)
    God helg til dere alle.
    Klem fra Anine

    SvarSlett
  3. Så utrolig fint treet til Daniel var, og slik en omtanke som ligger bak. Og de kulene med bilder av barna var jo helt supre - så kjekt å ha slikt på treet da :-) Fine gaver dere fikk fra Daniel, må ha vært ekstra kjekt etter at det ikke ble noen året før.
    Det ble jammen mørkt her i går også da jula forsvant ut døra, og nå sitter jeg her og nesten småfryser litt, men det er sikkert bare noe jeg forestiller meg...

    Håper dere har en god helg sammen hele familien.

    Go'klem

    SvarSlett